Pentru foarte
puțină lume din industria telefoanelor mobile și a celor adiacente mai este un
secret că Apple este cea mai valoroasă companie din lume. Cu toate acestea,
Apple nu stă pe loc și țintește evaluarea de $1 triliard chiar în acest an.
Metoda prin care poate să ajungă la această bornă este gama de telefoane
lansate în toamna anului trecut. Mai specific, pe umerii lui iPhone 8 stă
aproape toată responsabilitatea.
O scurtă poveste cu sticle de
bere
Un magazin de
cartier avea la vânzare două sortimente de bere. Una costa $1, cealaltă $2.
După câteva săptămâni, proprietarul magazinului a constatat că stocul primului
sortiment era aproape gol, în timp ce al doilea era aproape plin.
Decât să scadă
prețul berii de $2 și să afecteze marja de profit, proprietarul magazinului a
introdus în stoc un al treilea sortiment – berea de $6. La scurt timp,
proprietarul a observat că berea de $2 a început să fie cumpărată mai des.
Trăgând linie la final de lună, proprietarul a tras concluzia că introducerea
unei beri de $6 în ofertă a mărit prețul mediu pe achiziție.
Profitabilitatea Apple nu se
obține prin îmbătare cu apă rece
Apple a calculat
foarte bine riscurile comercializării unui telefon de $1000. Fanii devotați au
așteptat lansarea celui mai scump telefon Apple, în timp ce utilizatorii
obișnuiți au virat mai mult spre modelul mai scump – iPhone 8 Plus. Unele voci
oferă și un raport de 4/5 în favoarea modelului mai mare. Noi credem că este
exagerat, însă credem că iPhone 8 Plus este comercializat în număr mai mare
decât fratele mai mic.
Astfel, Apple
obține un preț mediu per vânzare mai mare, lucru ce va bucura cel mai mult pe
investitori. Iar bursa va reacționa în consecință. Vom vedea rezultatul aproape
de luna februarie a anului viitor.